Cea mai reclamată arteră la linia telefonică gratuită 0800 800 882, pusă la dispoziţia şoferilor care dau în gropile noi din Capitală, este Bulevardul Aviatorilor. Administraţia Străzilor încearcă acum să peticească zona neargă la fel cum a făcut şi în urmă cu patru luni, adică împrăştiind nisip printre dalele lăsate.
„Ştiţi că s-a micşorat numărul gropilor din Bucureşti? S-au mărit şi s-au unit între ele, de asta sunt mai puţine” sună cel mai nou banc legat de infrastructura Capitalei. Gluma, la care puţin râd, circulă printre taximetriştii bucureşteni în ultimele zile, când zăpada topită a lăsat în asfalt cratere care pot tăia roţile maşinilor.
Apa rezultată din topirea zăpezii s-a infiltrat prin asflat în carosabil, iar în momentul în care temperatura a scăzut sub zero grade, aceasta a îngheţat, iar asfaltul s-a crăpat. Astfel, gropile mici care existau vara s-au transformat acum în adevărate cratere ce pot cauza accidente rutiere. „Toate gropile pe care le găsim în trafic şi care prezintă un risc de accident le raportăm autorităţilor care au competenţa să le repare şi le împrejmuim”, spune Daniel Piştea, seful biroului de Educaţiei Rutieră.
Reaparat în toamnă, devastat în iarnă
Cea mai importantă zonă afectată se află chiar în bucuricul Capitalei, Piaţa Charles de Gaulle. Deşi a beneficiat de reparaţii şi în toamna anului trecut, sarea şi nisipul aruncate pentru înmuierea îngheţului, precum şi maşinile de deszăpezire au degradat piatra cubică, formându-se astfel gropi adânci.
La apelul primarului general Sorin Oprescu, muncitorii au ieşit în stradă pentru a repara stricăciunea. „Au dat cu sare. De-aia au sărit dalele. Se poate vedea cum a rămas sarea pe marginea străzii”, spunea unul dintre muncitorii care se chinuia să aşze dalele la loc.
Deşi aveau de gând să înlocuiască piatra cubică cu asfalt, autorităţile a