Google a anunțat la finalul lunii februarie că va face modificări privind algoritmul său de căutare și a declarat război agregatoarelor de conținut editorial, care nu au conținut propriu. Primele schimbări au început deja să apară.
Prima victimă importantă a noului algoritm a fost grupul Demand Media, una dintre cele mai cunoscute "ferme de conținut" din America.
Conform unor informații apărute pe site-ul publicațiie Forbes, în urma unui studiu realizat de Experian Hitwise, s-a descoperit că traficul site-urilor Demand Media prezintă mai puțini utilizatori veniți din Google, după ce a motorul de căutare a implementat noul update pentru algoritm, numit "Panda".
Hitwise a urmărit site-urile accesate de utilizatori imediat după Google.com. Astfel, în primele două săptămâni din ianuarie, 0,57% dintre utilizatorii care părăseau google.com intrau pe un site deținut de Demand Media, același nivel înregistrat și la finalul lui februarie, când au avut loc modificările.
La mijlocul lunii aprilie, scriu cei de la Forbes, situația a început să se schimbe după ce Panda a început să lucreze la parametrii întregi. La 16 aprilie, doar 0,34% dintre utilizatorii care părăseau google.com intrau pe un site Demand Media, ceea ce înseamnă o scădere de 40% față de începutul anului.
Unele site-uri precum answerbag.com au înregistrat pierderi din Google chiar de 80%. eHow.com, cel mai cunoscut site al Demand Media, a cunoscut o scădere de 29%.
Alte ferme de conținut au înregistrat de asemenea scăderi ale utilizatorilor veniţi din Google: Mahalo, scădere de 78%, Associate Content 61% și Examiner.com cu 51%.
Într-o postare pe blogul oficial, Amit Singhal si Matt Cutts, ingineri de software de la Google, scriau că noul algoritm este realizat pentru a reduce rankingul pentru site-urile de slabă calitate, site-uri