Allianz-Tiriac, cea mai mare companie din piata asigurarilor anul trecut si numarul doi dupa primul trimestru, a inceput anul cu o scadere pe segmentul asigurarilor generale, in timp ce pe asigurari de viata afacerile companiei au stagnat.
Astfel, in primele trei luni din acest an subscrierile Allianz-Tiriac din asigurari generale au fost de 62 de milioane de euro, in scadere cu 18% (in euro) fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor finale pentru T1 2010.
"Reducerea valorii subscrierilor a fost determinata in principal de diminuarea volumului de afaceri generat de companiile de leasing auto partenere", au declarat oficialii companiei.
Intreaga piata de asigurari generale a fost lovita de scaderea abrupta a pietei de leaisng si a vanzarilor de masini. Daca in 2009 asigurarile generale au urcat 2%, in primul trimestru din acest an piata a scazut cu aproape 8%, din cauza reducerii cu un sfert a subscrierilor din polite auto Casco.
Pe segmentul asigurarilor de viata, afacerile Allianz-Tiriac au stagnat la nivelul de 6 milioane de euro.
Per total, subscrierile Allianz-Tiriac s-au redus cu 17% in primul trimestru, pana la 68 de milioane de euro.
Grupul Allianz, care detine putin peste 50% din actiunile asiguratorului, a raportat pentru primul trimestru subscrieri totale de 1,1 miliarde de euro in Europa Centrala si de Est, in crestere cu 8%. Profitul operational obtinut in aceasta perioada s-a redus cu 15%, pana la 66 de milioane de euro.
Dupa primele trei luni din acest an Allianz-Tiriac a trecut pe locul doi in piata asigurarilor, fiind devansata de Astra, compania omului de afaceri Dan Adamescu. Astra a trecut pe prima pozitie datorita vanzarilor masive pe segmentul asigurarilor de raspundere civila obligatorie auto (RCA). Totusi, primul trimestru nu este intotdeauna reprezentativ.
Si anul trecut