Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a pus la cale anul trecut o adevărată inginerie financiară cu bani publici. Peste 200 de milioane de euro au fost oferite fără licitaţie firmei Romairport pentru una dintre etapele programului de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă - Bucureşti (AIHCB). Surse din minister au precizat că afacerea a fost vegheată îndeaproape de naşul ministrului Transporturilor, Tudor Bistreanu, director de siguranţă al AIHCB, şi de omul de încredere al lui Berceanu, Adrian Ionescu, director proiecte autostrăzi în cadrul CNADNR. Cu cele 200 de milioane de euro, specialiştii contactaţi de Jurnalul Naţional au precizat că s-ar fi putut realiza un aeroport nou-nouţ, cu un trafic de peste 6 milioane de călători!
Firma Romairport, cea care a fost cadorisită numai anul trecut cu 230 de milioane de euro pentru modernizarea Aeroportului Otopeni, are o colaborare îndelungată cu instituţiile statului. De altfel, contractul este unul dintre cele mai mari şi mai vechi încheiate de AIHCB. Acesta a fost semnat în anul 1991 şi prevedea dezvoltarea şi modernizarea aeroportului. Proiectul a fost împărţit în trei faze de execuţie, numai că, în dulcele stil românesc, acestea nu au fost respectate.
Termenele de finalizare s-au prelungit, iar sumele iniţiale au fost umflate. Prima fază de dezvoltare a început în 1992 şi s-a finalizat în 1998, deşi termenul prevăzut era de trei ani. Fireşte că sumele de plată au fost majorate! Faza a II-a a început în 1999, cu acelaşi antreprenor, termenul de finalizare fiind de trei ani.
ÎNTÂRZIERI ŞI COSTURI MARI
Nici în ziua de azi, la mai bine de zece ani, această etapă a lucrărilor nu a fost încheiată. Ba, mai mult, la contractul iniţial a fost încheiat un Addendum prin care se stabilea o Fază a II-a extinsă şi se trecea chiar la Faza a III-a. În ciuda istoriei zbuci