SFAT. Pentru a avea succes în acest domeniu trebuie să vă placă să citiţi, să faceţi totul cu pasiune şi să credeţi în puterea voastră de a schimba lucrurile.
Ca să decizi ce cărţi merită să ajungă în librării şi biblioteci trebuie să ai o mare pasiune pentru lectură şi să ştii să apreciezi ce e cu adevărat valoros, spun cei care lucrează în edituri.
Bogdan Ungureanu, absolvent de Limbi străine la Universitatea Bucureşti, a ales să pună pe picioare Editura Publica în 2007, după ce peste şapte ani a fost traducător.
„Totul a pornit din dorinţa de a le prezenta şi altor oameni cărţi pe care le-am citit şi care au puterea de a schimba ceva. Nu citeşti o carte doar ca să treci ca gâsca prin apă. Acestea au puterea să te motiveze să faci ceva sau îţi pot oferi răspunsuri pe care nu le-ai putut găsi până atunci”, spune convins Bogdan.
„Publicăm cărţi care să producă o schimbare”
Directorul executiv este omul cu cele mai multe responsabilităţi dintr-o editură. „Pentru a ajunge să aveţi un astfel de job trebuie să vă placă, în primul rând, să citiţi. Când ai un astfel de post, tu eşti cel care trebuie să citească toate cărţile pe care i le recomandă agenţiile de copywriter şi să le alegi pe cele care crezi că merită să fie publicate, întreţii relaţia cu autorii, dar şi coordonezi redactorii şi traducătorii”, povesteşte Bogdan Ungureanu din tainele meseriei.
Tot directorul executiv trebuie să aibă grijă să se respecte termenele de publicare a cărţilor, să coordoneze acţiuni de marketing şi PR. „Viziunea noastră este să publicăm cărţi care să producă o schimbare. În alegerea lor contează foarte mult cât de bine se suprapune stilul autorului cu viziunea noastră”, mai spune directorul executiv.
Nu în ultimul rând, trebuie să crezi în ceea ce faci şi în puterea ta de a schimba lucrurile.