Maurits Willaert, vicepreşedinte de operaţiuni în cadrul IAC Europa, a acordat un scurt interviu, în exclusivitate pentru GdS, cu ocazia lansării şantierului de lucrări pentru fabrica de componente auto din Balş. IAC Group este furnizor pentru fabrica Ford din Craiova.
GdS: Veţi contracta furnizori români pentru fabrica din Balş?
Maurits Willaert: Vom apela la serviciile multor furnizori locali români. Momentan suntem în plin proces de selecţie. Am făcut câteva prenominalizări pentru firme româneşti, dar încă suntem în faza de recrutare a principalului grup de furnizori.
GdS: Vor fi şi furnizori din această regiune?
M.W.: Selecţia a fost făcută dintre furnizori nu doar din regiune, ci din întreaga ţară, firme grupate într-un anume loc. Am căutat furnizori cu experienţă în domeniul auto-moto, deci cei mai mulţi au legături cu Dacia sau cu furnizorii Dacia.
GdS: Care a fost preţul pământului cumpărat în Balş?
M.W.: Nu vreau să dau detalii cu privire la condiţiile care ne-au ajutat să ducem proiectul la îndeplinire. Vă pot spune că am practicat un preţ de piaţă corect. Terenul a fost cumpărat de la localnici (...).
GdS: De ce nu aţi investit la Craiova?
M.W.: Am început căutările pe o rază de 100 km în jurul Craiovei pentru că piesele sunt voluminoase, sunt greu de transportat şi au nevoie de mult spaţiu de depozitare şi am vrut să fim cât mai aproape de Ford.
Am avut nevoie ca lotul de pământ să aibă o anumită dimensiune minimă - 5 ha. Apoi am avut nevoie de electricitate şi gaze naturale - lucru care reduce opţiunile foarte mult. Am făcut apoi o preselecţie a zonelor care corespundeau necesităţilor noastre şi cred că Balşul a fost alegerea noastră pentru că autorităţile locale au fost foarte cooperante (...). Am ştiut însă şi că datorită faptului că Ford va începe să recruteze şi alţi furnizori ne vom lovi de o competiţ