În loc să crească preţurile, Ştefan Pădure, vicepreşedintele Angst, a ales să eficientizeze costurile de producţie şi să elimine activităţile neprofitabile. În cazul în care unul dintre magazinele Angst nu dă randament este închis sau relocat în cel mai scurt timp, spune Pădure. La doar 34 de ani, Ştefan Pădure conduce, alături de omul de afaceri Sorin Minea, grupul de firme Angst, unul dintre cei mai importanţi producători interni de mezeluri şi deţinătorul unui lanţ de 21 de supermarketuri. În calitate de vicepreşedinte al companiei, Pădure a trebuit să ia decizii-cheie pentru a face faţă crizei din economia românească. Mai ales că 70% din carnea aflată în consum vine din import, iar preţurile sunt strâns legate de evoluţia cursului valutar.
Şi, pentru că nu a vrut să-şi piardă clienţii, Angst a suportat pe propria-i piele „scumpirea“ euro şi nu a recurs la majorări de preţuri. Pădure a ales, în schimb, o altă strategie, încercând să eficientizeze costurile de producţie şi să elimine activităţile neprofitabile. „De exemplu, dacă un magazin nu merge, îl închidem sau îl relocăm, nu are rost să cheltuim banii aiurea“, explică managerul.
A ştiut cum să procedeze, pentru că, pe lângă experienţa practică, Pădure se poate lăuda cu o pregătire teoretică în domeniu. Lucrarea lui de licenţă a avut ca temă eficientizarea costurilor de producţie, iar Angst a fost unul dintre studiile de caz analizate.
Ba mai mult, Ştefan Pădure a fost dispus să accepte o marjă de profit mult mai mică. Astfel, dacă anul trecut miza pe o profitabilitate de 4-5%, acum, se aşteaptă să tragă linia la 2%. Chiar şi aşa, Angst va înregistra în acest an o cifră de afaceri de 75 de milioane de euro, în creştere cu 7% faţă de anul trecut. Acestea sunt estimările managerului şi se bazează şi pe o politică de extindere a numărului de magazine şi pe investiţiile ma