Inaugurată cu mare fast în iulie 2012, Autostrada Bucureşti-Ploieşti, ai cărei primi 56 de kilometri au fost deschişi fără a avea vreo ieşire, va fi finalizată, potrivit estimărilor oficiale, abia peste doi ani, cu cinci ani întârziere decât fusese programat iniţial. Mai exact, în aprilie 2015 ar urma să se încheie lucrările la cei 6,5 kilometri ai tronsonului Bucureşti-Moara Vlăsiei, care face legătura între Capitală şi centură, potrivit datelor furnizate gândul de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Întârzierea cu doi ani şi jumătate faţă de termenul prevăzut iniţial pentru finalizarea tronsonului a fost cauzată de sistarea finanţării pentru acest segment în octombrie anul trecut şi apoi din nou la rectificarea bugetară din august anul acesta, după ce segmentul primise finanţare prin legea bugetului, potrivit datelor CNADNR. Compania ar mai avea nevoie de aproape 80 de milioane de euro, în care intră cheltuielile pentru cei 6,5 kilometri, precum şi pentru bretele de ieşire de la Moara Vlăsiei şi Gruiu.
În plus, constructorii au descoperit în zonă un număr mare de proiectile neexplodate, din perioada celui de-al Doilea Război Mondial, iar Compania de Naţională de Autostrăzi a încheiat un contract cu o firmă specializată pentru a "curăţa" de bombe o suprafaţă de 400.000 mp, potrivit unor informaţii obţinute de gândul. La sfârşitul lunii octombrie a.c., firma a încheiat lucrările de asanare a terenurilor de pe autostrada Bucuresti-Ploieşti. "Securizarea" zonei a durat aproape un an şi jumătate, contractul având acest obiect fiind atribuit în aprilie 2012.
Lucrările la autostrada spre Ploieşti sunt estimate a costa aproape jumătate de miliard de euro, respectiv 450 de milioane.
Unde au fost căutate bombele neexplodate
La finele lunii aprilie 2012, cu mai puţin de trei luni înainte de tăierea pa