Un sistem al cărui principal reper este notarea elevului. Şcoli fără psihologi şi mulţi părinţi fără educaţia necesară înţelegerii copilului pe care îl cresc. Ar putea fi câteva dintre motivele pentru care şcolarii se sinucid în România. Sursa: Razvan Valcaneantu
La început, au fost cazuri izolate, apoi s-au înmulţit. Dar, niciun ministru - sau înalt responsabil din educaţie - nu s-a gândit vreodată la o campanie în care copilului şi părinţilor să li se spună ce înseamnă adevărata performanţă şcolară.
Trăim într-o societate a concurenţei, iar drumul spre recunoaştere stă într-un catalog, unde sunt îngrămădite note şi nimic altceva. Programa este încărcată de materie, elevii învaţă mai multe teoreme şi legi fizice decât în majoritatea şcolilor din vest, dar cele mai multe date stocate de creierele lor nu pot fi transmise spre mâini. Latura practică a învăţăturii nu lipseşte, dar este cu mult inferioară noianului de teoretic.
Părinţii elevilor de astăzi au crescut tot într-un sistem al notei. Aşa că socotesc că trebuie să le ceară copiilor lor să vină acasă cu carnetul plin de zece, chiar dacă sacrificiile pentru aceasta înseamnă renunţarea la bucăţi importante de copilărie, sport sau la epuizare emoţională.
Psihopedagog de şcoală nouă
În acest context, cazurile de suicid în rândul şcolarilor s-au succedat din ce în ce mai des în ultimii ani. Ultimul episod s-a consumat ieri, 6 ianuarie, când o adolescentă din Slatina a fost găsită spânzurată. Elevă a unui colegiu de top din oraş, tânăra obţinuse mai multe note proaste în ultimul timp şi se temea de reacţia părinţilor.
Soluţia ideală, spun specialiştii consultaţi de evz.ro, ar fi existenţa unui psiholog în fiecare şcoală din ţară, iar acest aspect nu ar ajuta numai la prevenirea acestor cazuri, ci şi la ghidarea vocaţională a elevului şi ţiner