Comisia Europeană a publicat lista companiilor aeriene ce vor trebui să-şi reducă emisiile de dioxid de carbon începând din 2012 pentru a putea opera în spaţiul comunitar, potrivit NewsIn. Companiile puternic afectate de decizia Bruxelles-ului ar urma să fie Delta Air Lines, United Airlines, British Airways, Ryanair, Qantas, Continental Airlines, EasyJet, Thai Airways, American Airlines şi Air France-KLM. Iar sumele pe care acestea ar trebui să le achite se ridică la 351 de milioane de euro, valoarea calculată la un cost de 14,40 euro pe tona de dioxid de carbon (CO2) emisă.
Decizie criticată
Emisiile de gaze de seră ale industriei aviatice reprezintă, în prezent, 3% din totalul emisiilor europene de CO2. În aceste condiţii Uniunea Europeană a fost forţată să impună o nouă lege în acest sector ce va fi aplicată de la 1 ianuarie 2012, în ciuda opoziţiei majorităţii ţărilor membre ale Organizaţiei internaţionale de aviaţie civilă (OACI) şi ale protestelor companiilor din Asociaţia internaţională de transport aerian (IATA). „Cerem companiilor membre să coopereze pentru a se conforma normelor UE, chiar dacă nu suntem de acord cu această soluţie strict europeană şi solicităm un acord global în cadrul summit-ului de la Copenhaga‟, a precizat Quentin Browell, purtătorul de cuvânt al IATA. El a evidenţiat unele „bizarerii‟ ale regulamentului, mai precis faptul că unele companii aeriene care nu au zboruri în Europa se regăsesc, totuşi, pe lista UE.
Potrivit noi legi, toate companiile aeriene, europene sau nu, care operează în UE vor trebui să-şi plafoneze emisiile de dioxid de carbon la 97% din nivelul anual de referinţă, calculat de la media anilor 2004-2006. În plus, operatorii vor trebui să plătească 15% din permisele de poluare ţărilor europene, în cadrul unei burse de tranzacţionare, restul fiind gratuit..
Din cauz