Desi nu toti retailerii si-au publicat rezultatele financiare aferente celui de-al treilea trimestru al anului curent, marii jucatori care le-au anuntat deja nu au venit cu vesti bune: masurile de austeritate si-au pus amprenta asupra consumului, incetinind ratele de crestere a vanzarilor sau chiar anulandu-le.
“Din luna iulie (cand a fost introdusa TVA de 24%, in crestere de la 19% - n. red.), sectorul romanesc a fost impovarat de masuri de austeritate in spectru larg, menite sa reduca deficitul fiscal”, se precizeaza in raportul trimestrial publicat saptamana aceasta de grupul Metro, prezent pe piata romaneasca prin divizia Metro Cash & Carry (magazine de mari dimensiuni cu vanzare en-gros) si cea Real Hypermarket (hipermarketuri).
Rezultatele din Romania au afectat vanzarile grupului german in regiunea Europei de Est, astfel incat vanzarile au crescut in trimestrul al treilea, comparativ cu perioada similara din 2009, cu 10,1%, pana la 4,25 de miliarde de euro, dar ca urmare a performantelor inregistrate in Turcia si Rusia, potrivit Mediafax.
Pentru primele noua luni, vanzarile s-au cifrat la 12 miliarde de euro, adica un avans de 7,1%, divizia de magazine cash & carry contribuind cu 8,18 miliarde de euro la acest rezultat. Divizia de hipermarketuri a raportat incasari de 2,1 miliarde de euro in perioada ianuarie-septembrie, dintre care 722 de milioane de euro au fost inregistrate in trimestrul al treilea.
Pana in prezent, grupul german Metro, cel mai mare jucator din retailul local, a investit peste un miliard de euro pe piata romaneasca in cele 50 de magazine detinute si, dupa ani de avans exploziv, cand ratele de crestere ajungeau si la 20% de la an la an, socotelile au inceput sa scartaie in 2009.
Anul trecut, declinul inregistrat pe piata de profil a fost de 10%, iar pentru 2010 estimarile sunt in aceeasi nota, daca nu chia