Rezultatele studiului TEMAX România pentru al treilea trimestru al lui 2011, realizat de compania de cercetare GfK, arată că piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din ţara noastră a revenit la creşteri de două cifre, ca în anii buni dinaintea crizei. Astfel, în primele trei trimestre ale lui 2011 piaţa a arătat o creştere de 11,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cel de-al treilea trimestru a fost unul de succes în special pentru piaţa de IT (+26,6%), însă nu numai, toate sectoarele monitorizare de GfK TEMAX au avut evoluţii pozitive. Pe lângă electrocasnicele mici, foto şi telecom, care au continuat să înregistreze rate solide de creştere, sectorul echipamentelor de birou a crescut pentru prima dată din 2008. Electronicele şi electrocasnicele mari au arătat o creştere minoră de 2,7%, respectiv 1,1%“, arată autorii studiului.
IT: Creşterea de două cifre continuă
Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, sectorul IT a înregistrat o creştere consistentă. Rata de creştere a fost de 26,6% în valoare, ceea ce sugerează faptul că amânarea cererii pentru produsele IT a ajuns la final.
Trendul pozitiv este vizibil în special în cadrul categoriei computerelor portabile, unde consumatorul a fost motivat în procesul de cumpărare de eroziunea de preţ. O altă categoriei pentru care eroziunea de preţ a încurajat consumul a fost cea a monitoarelor, unde preţul a avut aceeaşi tendinţă.
Electrocasnice mici, creşteri mari
Aparatele pentru prepararea mâncării şi expresoarele şi-au continuat povestea de succes
Sectorul electrocasnicelor mici din România a cunoscut o creştere de 15,8% în T3 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Majoritatea produselor din această categorie au contribuit la impunerea tendinţei pozitive. Dezvoltarea sectorului a fost susţinută de creşteri mari, de peste 30%, pe pieţ