Adevărate relicve, tramvaiele pot deraia în orice clipa din cauza căii de rulare. Şinele tocite şi uzate se rup zilnic, iar singura soluţie găsită de autorităţi este banalul aparat de sudură. Numai o minune a făcut ca până în prezent să nu se întâmple o tragedie. O recunosc chiar şefii Eltrans, societatea care administrează acest mijloc de transport.
Reabilitarea completa a căii de rulare, dar şi a mijlocelor de transport implică însă costuri care pot depaşi bugetul Primăriei pe un an întreg. Situaţia este cu atât mai gravă cu cât tramvaiele sunt pline zilnic de copii.
Din anii 1990 tramvaiul este principalul mijloc de transport în comun din Botoşani. Tot de atunci însă calea de rulare nu a mai fost schimbată. Cu alte cuvinte şinele pe care zilnic rulează vagoanele de tramvai au o vechime de aproximativ 20 de ani.
Acestea în ultimii 10 ani au început să se degradeze tot mai mult, de la un an la altul. În ultimul an, calea de rulare a ajuns să transforme o călătorie cu tramvaiul într-una aproape pe viaţă şi pe moarte. În special pe strada Primăverii, şinele se rup zilnic şi când nimeni nu se aşteaptă. În această săptămână nu mai puţin de cinci ore a durat intervenţia la şină ruptă pur şi simplu în bucăţi.
Să nu îşi închipuie nimeni că a fost înlocuită sau au fost utilizate echipamente speciale de îmbinare. A fost în schimb folosit ca şi acum 20 de ani acelaşi remediu pentru şinele rupte: aparatul de sudură. Deşi călătorii bucuroşi că se pot deplasa cu doar 1,5 lei, Botoşaniului, nu sesizează , în orice clipă s-ar putea petrece o tragedie, un vagon să deraieze de pe şinele tocite, deja fără aderenţă.
Conducerea societăţii Eltrans deja are coşmaruri cu ceea ce s-ar putea întâmpla din cauza caii de rulare ieşită de mult din uz.
”Chiar ieri am avut o deraiere în Primăverii. Nu mai spunem că strada primăverii este