Presedintele News Corp., Rupert Murdoch, a declarat ca intentioneaza sa intre in competitie directa cu publicatia New York Times dupa finalizarea procedurilor de cumparare a trustului Dow Jones, prin extinderea sectiunii non-business din Wall Street Journal, relateaza Bloomberg.
News Corp. va face investitii in Europa si Asia si isi va extinde acoperirea nationala si internationala, pentru a putea concura cu New York Times, a declarat magnatul in varsta de 76 de ani, intr-o conferinta de presa. Asocierea Dow Jones cu reach-ul global si de marketing al News Corp. va contribui mult la dezvoltarea trustului proaspat asimilat, este de parere Murdoch.
Aceste comentarii au fost primele emise de Murdoch intr-o conferinta cu analistii industriei, care a urmat anuntarii rezultatelor financiare trimestriale ale News Corp. Alte planuri de pe lista magnatului includ vanzarea rapida a ziarelor locale ce apartin de Dow Jones si reducerea a 150 de milioane de dolari din costurile inregistrate de trust, in postura de companie publica.
De asemenea, executivii conglomeratului News Corp. iau in considerare permiterea accesului gratuit la editia online a Jurnalului, conform declaratiilor lui Rupert Murdoch.
Prin cumpararea Dow Jones, Murodch a pus mana pe agentia de presa Dow Jones Newswires si pe publicatiile MarketWatch, Wall Street Journal si Barron's, care vor sustine cele 110 ziare ale trustului News Corp., ce se extind intre Sydney, New York si Londra, precum si studiourile de film si TV si retelele Fox de transmisiune prin cablu.
Pentru a folosi continut oferit de Dow Jones pentru proiectul Fox Business Network, care se va lansa pe 15 octombrie, analistii sustin ca Murdoch va fi nevoit sa rascumpere contractul incheiat intre Wall Street Journal si postul CNBC al General Electric, prin care cele doua unitati mediatice impart continutul programelor, pan