Podoabele create de ea au ajuns subiect de lecţii pentru tinerii de la Centrul Beethoven care vor să înveţe alături de ea să-şi exploreze creativitatea.
Este un amestec fericit de sensibilitate, spontaneitate şi creativitate, iar când îţi stă în preajmă împrăştie o nemaipomenită stare de bine. Peste tot în povestea Mirunei Căminescu se ascund rânduri care au legătura cu arta. Căci dacă şi-a dorit ceva cu tot sufletul încă din anii de şcoală a fost să urmeze o şcoală superioară de arte.
Au fost timpuri potrivnice plecării departe de casă şi a ales, de dragul ideii de a desena, o facultate tehnică. A ajuns să studieze tehnologia construcţiilor de maşini, dar i-a rezistat pentru că a mers în paralel cu grafica. O desluşise la Şcoala Populară de Artă Cornetti, unde a avut un maestru drept profesor, caricaturistul Gabriel Bratu. Învăţături pe care nu le va uita vreodată a mai primit de la un alt nume mare al artei plastice craiovene, sculptorul Marcel Voinea. În Colegiul Carol I făcuse afişul Festivalului Maria Tănase, în facultate creiona portretele colegilor şi, chiar dacă după absolvire a fost repartizată la Turceni şi apoi la CFR, locuri de muncă unde a lăsat patru ani din viaţă, cu arta a rămas prietenă.
„Cum aş putea să renunţ la ceva în care ai satisfacţii din prima clipă până când ai finalizat lucrarea, şi ulterior în ochii celor ce o privesc în forma ei finală?“, povesteşte Miruna Căminescu.
Pictează, iar de câţiva ani face bijuterii din foi metalice, din cupru, cu pietre semipreţioase. Onorează târgurile handmade sau cele organizate cu diverse ocazii în întreaga ţară şi îşi administrează magazinul virtual miruca’s, unde oricine îi poate admira podoabele cu forme abstracte, cu simboluri vechi, tradiţionale, de legendă sau din alte culturi.
Meşter voluntar pentru elevii hipoacuzici
Deşi admite că nu se poate încă tră