Sony Ericsson, al patrulea mare producator de telefoane mobile la nivel mondial, a avertizat miercuri ca profitul sau ar putea scadea in primul trimestru cu peste 50%, ca urmare a reducerii cererii de pe piata, determinata de incetinirea cresterii economice, potrivit Financial Times.
Vanzarile la mobilele Ericsson vor scadea, in primul trimestru al acestui an, din cauza cresterii lente a achizitiilor facute la telefoanele cu preturi mari si mijlocii de pe piata europeana.
Compania a evidentiat faptul ca utilizatorii europeni cumpara, in prezent, mai putine telefoane mobile pentru a le inlocui pe cele vechi, decat se anticipase.
Totodata, vanzarile componentelor ce apartin telefoanelor mobile cu preturi medii pot afecta, in aceasta perioada, cresterea vanzarilor la mobilele Ericsson, declara surse oficiale ale companiei.
Raportul primului trimestru anual estimeaza o cifra de circa 22 de milioane de telefoane vandute, un numar mic, comparativ cu nivelul vanzarilor din primul trimestru al anului 2007.
Profitul obtinut din taxe va scadea, de la 362 de milioane de euro, cat se inregistra in ultimul trimestru al anului trecut, la 150 - 200 de milioane de euro, editeaza International Herald Tribune.
Totusi, se asteapta ca vanzarile sa ramana stabile, in urmatoarele trei luni, in comparatie cu aceeasi perioada din 2007, enunta oficiali ai companiei.
Sony Ericsson va face ca extinderea companiei in tari dezvoltate precum India si China sa devina o prioritate pentru cresterea profitului companiei. De asemenea, presedintele companiei urmareste sa intensifice actiunile de infiltrare pe piata americana, unde brandul Ericsson nu este atat de popular, potrivit Financial Times.
“Piata telefoniei mobile se arata provocatoare. Acest lucru s-a vazut mai bine in sectoarele mari si mijlocii pe piata din Europa, unde Sony s-a do