Cei mai mari jucatori din lume de pe piata de servicii imobiliare se lupta in prezent pentru a-si asigura o pozitie de top pe o piata care-si va dubla valoarea fata de anul precedent, pana la circa 100 de milioane de euro. Cele mai recente achizitii au fo
Companiile de consultanta imobiliara, care lucreaza cu o marja de profit de aproximativ 20%, pana la 50%, si-au extins afacerile in ultimii ani, impulsionate de transformarea pietei locale in principalul punct de atractie din Europa Centrala si de Est al investitorilor imobiliari.
Businessul consultantilor imobiliari a evoluat de la simplu la dublu in ultimii ani, in ritmul pietei imobiliare, motiv pentru care numarul companiilor de profil a crescut semnificativ. Astfel, gigantii imobiliari precum Colliers, CB Richard Ellis, Cushman & Wakefield, Jones Lang LaSalle, DTZ, Coldwell Banker sau Atisreal (bratul imobiliar al BNP Paribas) se afla deja pe piata romaneasca, in competitie cu firmele locale Euroest, Regatta sau Neocasa.
Piata de consultanta se aseamana intr-o buna masura cu cea de avocatura, cu cresteri spectaculoase de la an la an. Cresterile celor doua piete sunt legate de evolutia pietei imobiliare per ansamblu, in conditiile in care si firmele de avocatura au semnalat cresterea ponderii serviciilor juridice acordate investitorilor imobiliari in totalul veniturilor.
Onorariile consutantilor imobiliari s-au ridicat in 2006 la circa 30 de milioane de euro, pentru ca anul trecut piata sa ajunga la circa 50 de milioane de euro, in conditiile in care primii doi jucatori din piata - Colliers si Eurisko - au rulat afaceri de peste 30 de milioane de euro la un loc.
Pentru acest an, Andrei Diaconescu, partener in cadrul casei de investitii Capital Partners, aprecia ca onorariile consultantilor imobiliari vor ajunge la un volum de 100 de milioane de euro. Un motiv suficient