Lider după numărul de clienţi este Orange, iar reţeaua Cosmote a fost, anul trecut, opţiunea celor mai mulţi români care au decis să-şi porteze numărul. În acelaşi timp, Vodafone se laudă cu cea mai mare acoperire şi cu cea mai bună calitate a convorbirilor. Concurenţa dintre cei trei mari operatori de telefonie mobilă din România este mai ascuţită ca niciodată. Sursa: ARHIVA EVZ
Aflaţi într-o expansiune agresivă pentru a cuceri cotă de piaţă, se pare că grecii de la Cosmote reuşesc să-i convingă pe mulţi români să renunţe la celelalte reţele de telefonie mobilă şi să se alăture "reţelei verzi".
Aproape 61.500 de persoane şi-au portat numerele de telefon în reţeaua Cosmote, în 2010, a anunţat compania. Astfel, pentru al doilea an consecutiv, Cosmote a fost liderul de piaţă din punct de vedere al portabilităţii.
Românii au posibilitatea de a trece la un alt furnizor de servicii de telefonie mobilă fără a-şi pierde numărul de telefon de la sfârşitul lunii octombrie 2008. Din acel moment, bătălia operatorilor pentru clienţi a devenit mai aprigă. Iar prima victimă a fost compania Zapp, care a fost cumpărată de Cosmote în vara anului 2009.
În total, Cosmote avea, la sfârşitul anului trecut, 6,9 milioane de clienţi, ocupând o cotă de piaţă de 24%.
Bătălia pe venituri
Cu toate acestea, veniturile Cosmote nu se cifrează nici măcar la jumătatea veniturilor Orange, cel mai mare operator după cifra de afaceri şi numărul de clienţi.
Potrivit informaţiilor publicate, Orange avea, la sfârşitul anului 2010, 10,5 milioane clienţi, care i-au adus venituri de 973 milioane euro.
Preţurile mici practicate şi ofertele puse la bătaie au făcut ca veniturile Cosmote să fie de numai 468,8 milioane euro. Veniturile sunt cu circa 52% mai mici decât ale Orange, în condiţiile în care numărul de clienţi este