Henkel Romania, subsidiara locala a grupului german Henkel, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de circa 370 de milioane de lei (104 mil. euro), in crestere cu 34% fata de anul precedent.
Profitul inainte de taxe si impozite (EBIT) a fost de 13,5 milioane de euro. "Anul acesta intentionam sa ne continuam dezvoltarea pe piata romaneasca si vom investi circa 4 milioane de euro in capacitati de productie si noi produse", a declarat Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania.
Cea mai importanta crestere, de circa 60%, a fost raportata de divizia "Adezivi comerciali si profesionali" (fosta Henkel Bautechnik), care a ajuns la afaceri de 46 de milioane de euro. "Pentru anul acesta estimam o crestere de doua cifre (two-digit) pentru divizia de adezivi, datorita efervescentei de pe piata constructiilor si a cererii pentru adezivi", spune Iulian Mangalagiu, business unit manager in cadrul Henkel Romania.
In ceea ce priveste vanzarile de detergenti, cele mai mari volume au fost realizate de produsele din gamele Persil, Pur, Silan si Perwoll, iar pentru produsele cosmetice, cele mai ridicate vanzari nete au fost realizate de produsele din gamele Palette, Fa, Taft si Schauma.
Piata cosmeticelor din Romania este evaluata la peste 250 de milioane de euro si a inregistrat cresteri de 10-15% in fiecare din ultimii ani. Principalii competitori ai Henkel pe segmentul detergenti sunt Procter&Gamble, Unilever, precum si LeOreal pe segmentul de cosmetice.
Pe segmentul de adezivi si tehnologii, cele mai active marci au fost Ceresit, Thomsit, Loctite, Terosno si Moment. Adezivii pentru placari ceramice Ceresit detin o cota de piata de circa 45%, potrivit ultimelor date disponibile.
Henkel detine o fabrica in comuna Pantelimon, unde produce adezivi pentru gresie si faianta, sistem de hidro si termoizolatii, gleturi, produse de pardoseli si chituri