Milioanele de cărţi de muncă depuse la casele de pensii sunt în mare parte prelucrate şi scanate, însă au mai rămas câteva zeci de mii care îşi aşteaptă rândul pentru a fi introduse în baza de date. Sursa: VLAD STĂNESCU
În acest moment, mai sunt de introdus puţin peste 37.000 de carţi de muncă din cele peste 5 milioane depuse pentru a fi introduse în baza de date electronică de la nivelul caselor de pensii.
Totul merge mai lent pentru că cei angajaţi pentru o perioadă determinată pentru introducerea datelor şi scanare şi-au încheiat contractul, iar munca o fac angajaţi din casele judeţene şi a Municipiului Bucureşti.
Românii care nu au apucat să îşi lase carnetele de muncă la prelucrat şi scanat o mai pot face încă.
La ce ajută scanarea
Date centralizate la nivelul Casei Naţionale de Pensii arată că până la sfârşitul anului 2010 au fost culese date din carnetele de muncă, despre stagiile de cotizare realizate anterior datei de 1 aprilie 200, pentru un număr de aproximativ 5,2 milioane de carnete de muncă.
În arhiva electronică au fost scanate şi introduse până în martie 2012 aproximativ 4,1 milioane de carnete.
"Scopul acestei activităţi este constituirea unei arhive electronice privind stagiul de cotizare realizat anterior datei de 1 aprilie 2001. După această dată, evidenţa contribuţiilor angajaţilor se face după declaraţiile electronice depuse de angajatori", explică Angelica Mihail, director al Direcţiei Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul Casei Naţionale de Pensii.
Scopul final este realizarea unei baze de date online, unde angajaţii şi cei care calculează cuantumul pensiilor să poată avea acces rapid.
"Arhiva electronică va permite să se facă mai uşor dosare de pensionare, dar şi estimări privind numărul de persoane ce vor fi pensionate.“
ANGELICA MIHAIL, Director Direcţia Comunicare Casa Naţională de