Până acum câteva luni, strategia de HR a celor mai multe companii era «recrutare nonstop şi salarii mai mari decåt la concurenţă». Speriate de criza economică, au sistat angajările şi au îngheţat salariile, iar în 2009 îşi vor muta atenţia către oamenii din vånzări. În ciuda pesimismului cu care este privită actuala perioadă, pentru companii ea poate reprezenta un bun prilej de a încerca să acapareze din cota de piaţă a competitorilor. Cu condiţi
Până acum câteva luni, strategia de HR a celor mai multe companii era «recrutare nonstop şi salarii mai mari decåt la concurenţă». Speriate de criza economică, au sistat angajările şi au îngheţat salariile, iar în 2009 îşi vor muta atenţia către oamenii din vånzări.
În ciuda pesimismului cu care este privită actuala perioadă, pentru companii ea poate reprezenta un bun prilej de a încerca să acapareze din cota de piaţă a competitorilor. Cu condiţia să se mişte mai repede decåt aceştia, pe două paliere esenţiale: vånzare şi creativitate, în sensul în care departamentele de marketing şi, unde este cazul, de creaţie, vor fi obligate mai mult ca altădată să găsească noi soluţii de promovare a produselor companiei, fie că este vorba de prezentarea acestora, fie de promoţii de orice fel. „Companiile flexibile şi constructive, orientate către performanţă, îşi vor găsi o nouă cale, în timp ce organizaţiile defensive, bazate pe teamă şi dorinţa de supravieţuire, vor avea mari probleme“, spune Costea Dumitrescu, partener în cadrul companiei de consultanţă şi training Ascendis.
Aşadar, în mare parte din companii, angajaţii din departamentul Sales vor fi nevoiţi să facă faţă unor presiuni cu care anterior nu avuseseră de-a face decåt în perioadele de aglomerare excepţională a sarcinilor. „Aş spune că oamenii de vånzări din industriile care au fost supuse în ultimii ani unui mediu super competitiv sunt pregătiţi să f