In timp ce unii tineri viseaza la salarii de 1.000 de euro inca din prima zi de angajare, exista si altii, mai putini insa, care stiu foarte bine ce inseamna sa lucrezi intr-o agentie publicitara si cat poti sa castigi.
"Se vorbeste mult despre salariile in publicitate si se stie ca in publicitate se plateste bine. Astfel, adesea, tinerii viseaza sa ajunga intr-o agentie fara sa aiba neaparat cunostinte in domeniu, ci sunt doar atrasi de mirajul salariilor si al spiritului boem cu care sunt asociati publicitarii in general. De vazut insa cine si ce rol joaca in acest spectacol al seductiei, in care aparent agentia se pozitioneaza ca eternul seducator, iar angajatul ca marele sedus", spune Elena Visan, HR manager al agentiei de publicitate Tempo Advertising Ea adauga ca, totodata, pretentiile salariale fac jocul seductiei: acesta este momentul in care angajatul isi redefineste statutul si se transforma din sedus in seducator.
Asadar, salariile sunt diferite in functie de agentie. "Variaza intre 400 si 500 de euro. Unele agentii dau 350 de euro unui junior la inceput, urmand ca dupa 4-6 luni sa dea 600-700 de euro, iar dupa un an sau doi ajung la peste 1.000 de euro", explica Iulia Tanase, manging partner la firma de PR Image Promotion
Exista insa si tineri care au pretentii salariale mult prea mari. "Unii cer 1.000 de euro fara experienta, neefiind informati in legatura cu contributia lor in afacere. E foarte la moda industria publicitatii si se fac multe presupozitii. Intr-adevar e nevoie permanenta de oameni, dar nu atat de mare incat sa dai salarii de 1.000 de euro. E mai mare nevoie de seniori. Acestia intr-adevar ajung sa castige intre 1.000 si 2.500 de euro", spune Bogdan Theodor Olteanu, PR director la agentia de PR Millenium Communication, care mentioneaza faptul ca dupa ce posteaza un anunt pentru un job de entry level prime