Transportatorul feroviar DB Schenker Railway România şi-a sporit afacerile în ultimii ani, în ciuda scăderii volumelor de marfă transportate pe căile ferate. Cu alte cuvinte, compania a muşcat din afacerile competitorilor săi.
"ÎN GERMANIA AVEM MAI MULŢI «FERMIERI», AICI SUNT MAI MULŢI «VÂNĂTORI»", SPUNE HANS-GEORG WERNER, responsabil pentru DB Schenker Rail Region East, companie ce include practic toate ţările în care compania este prezentă la est de Austria, până în China. El se referă la profilul angajaţilor, explicând că în România sunt mulţi clienţi cărora compania le poate vinde serviciile. În ţările vestice piaţa de transport feroviar este mult mai aşezată, iar creşterile afacerilor DB Schenker Rail, în Europa, vin mai cu seamă din regiunea de sud-est. „În România nu avem doar o filială, firma de aici este o parte a reţelei", spune Werner. Compania face legătura între diverse fabrici ale clienţilor cu furnizorii de materii prime sau cu pieţele pe care trebuie să ajungă mărfurile. „România a avut întotdeauna o infrastructură bună (feroviară - n.r.), dar în ultimii 20 de ani a început să sufere. Dar şi în alte ţări situaţia e similară, iar nivelul de investiţii necesar este foarte mare„, adaugă Werner. Şi în Polonia viteza medie de deplasare a trenurilor de marfă pe calea ferată este de 23 km/oră, ca şi în România, „iar pentru a creşte viteza, costurile sunt mari".
LA NIVEL MONDIAL, GRUPUL DB SCHENKER ESTE AL DOILEA FURNIZOR DE SERVICII LOGISTICE ŞI DE TRANSPORT, PRIN CELE DOUĂ DIVIZII ALE SALE, DB Schenker Logistics şi DB Schenker Rail. Grupul a avut anul trecut venituri de peste 39 de miliarde de euro şi un nivel EBITDA record, de 2,7 miliarde de euro. Ambele divizii sunt prezente în România. Fondată în 2000, DB Schenker Railway România a avut anul trecut un venit net de 22,5 de milioane de euro, iar previziunile pentru anul în cu