La opt ani de la lansarea primei generatii, Renault a separat complet modelul Symbol de Clio.
Vanzarile segmentului mic au inregistrat in primele opt luni o scadere de aproape 11% a vanzarilor, la un volum de 43.172 de unitati, potrivit statisticilor APIA, scadere resimtita si de Symbol, sedanul de clasa mica al constructorului francez, ce are la baza modelul Clio II, in conditiile in care si vanzarile Renault au scazut pe piata locala, modelul reprezentand aproape jumatate din cele ale marcii.
Spre deosebire de generatia anterioara, care a beneficiat si de un facelift in 2006 - cand special pentru a se diferentia de Logan i s-au introdus echipamente noi precum climatizarea automata, aceasta se diferentiaza printr-un design individual, si nu cu unul derivat din alt model. In acest sens se poate observa cel de-al treilea geam lateral, dar si spatele complet redesenat, alaturi de partea frontala.
In habitaclu calitatea materialelor utilizate a inregistrat o evolutie fata de modelul anterior, insa se inscrie in continuare in segmentul inferior de pret.
Scaunele ofera un confort bun, insa nu se pot lauda cu un suport lateral foarte bun. Locurile din spate ofera loc suficient pentru doi adulti sau trei copii. Este de criticat amplasarea butoanelor pentru geamurile electrice spate pe extremitatea spate a consolei dintre scaune - solutie imprumutata de la Logan, dar care nu este foarte ergonomica. Partea buna este ca ofera accesul la comenzi atat pasagerilor spate, cat si celor din fata.
Modelul testat era echipat cu motorizarea diesel de 1,5 litri dCi de 85 CP si cuplata la o cutie de viteze cu cinci trepte, bine etajata. Asa cum ne-a obisnuit, dieselul prezent atat pe Dacia Logan, Renault Clio III si Megane, a inregistrat de-a lungul testului un consum scazut de combustibil - de aproximativ 5,5-6 litri/100 km in traficul urban si