Elevii care vor participa la olimpiada de limba şi literatura română vor obţine un premiu individual, deşi ei vor fi notaţi şi pentru o probă susţinută în echipă. E ca şi cum ei ar intra la liceu sau la facultate în baza unei probe susţinute la grămadă sau ar merge la o olimpiadă internaţională şi ar fi premiaţi în baza unei probe în echipă cu alte ţări.
Această situaţie este mai veche. Ziarul nostru a semnalat acest lucru şi anul trecut, însă Ministerul Educaţiei a considerat că nu este nimic în neregulă cu această practică.
Astfel, elevii claselor a VII-a şi a VIII-a vor susţine, ca şi restul elevilor, din clasele gimnaziale, probe individuale, la etapa pe şcoală, pe localitate şi pe judeţ sau municipiu. La etapa naţională, pe lângă proba individuală, ei vor susţine şi o probă de lucru în echipă, de 30 de minute, conform metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de limba şi literatura română pentru gimnaziu.
Fiecare echipă va fi formată din elevii selectaţi din 6 judeţe, iar echipele vor fi formate prin tragere la sorţi.Punctajul final maxim al unui elev este format din cele 100 de puncte, pe care le poate obţine la proba individuală şi cele 50 de puncte, obţinute de echipă. Dacă punctajul obţinut individual poate fi contestat, cel obţinut în cadrul echipei nu poate fi contestat.
Probele în echipă elimină egoismul dintre concurenţi
În metodologia concursului se arată că: „proba vizează evaluarea nivelului competenţelor de lucru în echipă, prin adaptarea stilului individual la specificul grupului, cultivarea sentimentului de prietenie şi de solidaritate, eliminarea atitudinilor egoiste, individualiste”. Mina Maria Rusu, inspector general în Ministerul Educaţiei, susţine acelaşi lucru. „Produsul lucrului în echipă valorifică potenţialul individual al fiecărui membru, diminuează sau chiar anulează inhibarea concurentu