Primaria Capitalei va trasa in aceasta primavara alte piste pentu biciclete, de aceasta data pe carosabil, a declarat Carmen Dinca, purtatoarea de cuvant a Administratiei Strazilor, in cadrul intalnirii online cu cititorii HotNews.ro. Prima pista va fi trasata pe Splaiul Independentei. Vechile piste (122 km), desenate pe trotuar si pentru care s-a platit 11 milioane de euro nu vor mai fi folosite, ele fiind inchise anul trecut de Politia Rutiera. Curtea de Conturi va stabili cine plateste prejudiciul de 11 milioane de euro, banii aruncati pe fereastra in acest caz.
Carmen Dinca, purtator de cuvant Administratia Strazilor, spune ca unul dintre motivele pentru care au fost inchise pistele pentru biciclete sunt obstacolele care au aparut pe acestea: "In primul rand Politia Rutiera a inchis o parte dintre pistele pentru biciclisti din cauza obstacolelor pe care le-au descoperit in drumul biciclistului bucurestean. Vorbim aici despre statii RATB, chioscuri de ziare care au aparut acolo, dupa ce au fost trasate pistele, cu autorizatia primariilor de sector. In momentul de fata exista o lipsa de comunicare intre institutii care a dus la aceste anomalii. Daca primaria de sector ar fi intrebat Administratia Strazilor daca acolo unde urmareau sa puna o statie RATB sau un chiosc de ziare exista o pista pentru biciclisti, evident, li s-ar fi raspuns ca nu pot plasa acolo un astfel de obiectiv".
Un alt motiv a fost ca bordurile nu au fost aduce la nivelul carosabilului, ca biciclistii sa poata urca si cobori de pe piste. "In anul 2008, atunci cand s-a incheiat acel contract de trasare a pistelor pentru biciclisti, pentru ca pe de o parte cetatenii care circulau cu bicicletele cereau acest lucru, pe de alta parte in 2007 atunci cand Romania a intrat in UE trebuia sa respecte aceste norme, s-a facut un contract care nu prevedea si coborarea acestor piste la ni