Legumele şi fructele cu etichetă de România atrag ca un magnet bistriţenii care îşi fac cumpărăturile în pieţele agroalimentare. Aceştia caută produsele pe care se menţionează provenienţa autohtonă, însă, unii comercianţi atrag atenţia că nu toţi vând produse veritabile Comercianţii din pieţele agroalimentare din Bistriţa îşi atrag clienţi afişând pe etichetele de preţ ale produsele ţara de origine sau localitatea în cazul în care acestea sunt din România.
„ Aducem produse româneşti, de exemplu avem căpşuni de Satu Mare sau roşii care într-adevăr sunt de la noi, dar sunt comercianţi care scriu pe etichetă că produsele sunt româneşti însă acestea sunt de import. Oricum se vede diferenţa de exemplu căpşunii au altă culoare şi oamenii nu se lasă păcăliţi”, povesteşte Dana Susariu comerciant în piaţa Decebal.
Clienţii impun eticheta
„Urmăresc întradevăr etichetele şi acuma de exemplu am venit aici că ştiu că produsele sunt într-adevăr româneşti. Căpşunii din import sunt de proastă calitate nici măcar nu poţi să îi tai”, spune Teodor Ştir administrator la un motel.
Moda etichetelor cu specificaţia „ roşii româneşti” sau „căpşuni de Satu Mare” este impusă oarecum de clienţi, care caută astfel de produse. ,,De exemplu, săptămâna aceasta oamenii au tot întrebat când aducem căpşuni româneşti. Ieri am adus şi am scris pe etichetă acest lucru. Oamenii sunt atenţi la aceste detalii şi de aceea preferăm să punem etichete pe care scrie că legumele şi fructele provin din România pentru că se apropie mai repede de tarabă în acest fel” este de părere Alexandru Borza un al comerciant.
„De fiecare când trec prin piaţă mă uit după etichete pe care să scrie produs în românia, dar oricum trebuie să cunoşti produsele pentru că poţi şi să te înşeli dacă te uiti numai la eticheta”, spune Ludovica Moraru o pensionară de 68 de ani.