O versiune "de teren" este tot ce lipsea din portofoliul lui Passat, cel mai bine vândut model de clasă medie atât în România, cât şi în Europa. La mai bine de un deceniu de când Audi a venit cu A6 Allroad, acum VW vine cu versiunea Alltrack pentru Passat.
Expansiunea pe noi nişe de piaţă pare să fie principala misiune a celor de la Volkswagen. De la noul Golf GTI Cabrio la Passat CC facelift, ce este cunoscut acum numai sub denumirea de "CC". Prima ştire cu un posibil SUV-Passat a apărut în presa germană, cu doar câteva luni înaintea lansării lui Alltrack. La acea vreme însă toţi se aşteptau să fie ceva similar cu Touareg sau între Tiguan şi Touareg, nu chiar un Allroad de la VW. Din păcate nu are sistemul de suspensie pneumatică de la Audi A6, dar are tracţiune integrală, gardă la sol mărită, protecţii laterale şi program de off-road. Mai mult, versiunile Alltrack sunt echipate numai cu motoare supraalimentate, diesel sau benzină, fiecare dintre ele având capabilitatea de a tracta o remorcă de 2,2 tone. Datorită gărzii la sol mărite noul Passat dispune şi de unghiuri de atac şi degajare mai mari, dar departe totuşi de ce "ştie" un Touareg.
Din punctul de vedere al designului, Alltrack dispune de un nou spoiler frontal care îl face mai agresiv şi bandouri laterale discrete care doar amintesc de posibilitatea ieşirii pe offroad.
La interior schimbările sunt minime. Avem "emblema" Alltrack întipărită pe aluminiu, avem un nou buton de off-road lângă schimbătorul de viteze. Passat este astfel primul autoturism non-SUV care primeşte acest program, care include şi sistem de asistenţă la coborârea pantelor. Ca şi la un Passat break "obişnuit" nu ai ce să-i reproşezi din punctul de vedere al spaţiului interior. Este mare, este confortabil, indiferent de locul ales.
Dintre motorizările puse la dispoziţie la test, a