Lidl&Schwartz, cel mai mare operator de ma-gazine de tip discount din Europa, descinde şi în Bănie, cu un magazin Lidl în cartierul Craioviţa Nouă. Grupul german mai deţine în Bănie două magazine din reţeaua Kaufland. Alte magazine Lidl apar la Slatina, Râmnicu Vâlcea şi Târgu Jiu. Prin achiziţia reţelei Plus, nemţii devin principalul retailer de tip discount din România.
Grupul german Lidl&Schwartz, cel mai mare operator de magazine de tip discount din Europa, reintră pe piaţa craioveană cu un nou centru comercial, care va fi inaugurat cel mai probabil în primăvara lui 2011. Magazinul se află în cartierul Craioviţa Nouă, în Parcul Corniţoiu, va ocupa o suprafaţă construită de 1.739 mp, iar lucrările sunt preconizate să fie finalizate la sfârşitul lui februarie 2011. Reprezentanţii grupului german au precizat că vor angaja personal din 2011, dar nu au spus care va fi valoarea investiţiei. Lidl&Scwartz deţine peste 8.000 de filiale în Europa, fiind prezent în 23 de ţări. Are magazine atât în Marea Britanie, Norvegia, Suedia şi Finlanda, cât şi în Portugalia, Spania sau Grecia. În România, grupul este prezent din 2005 prin reţeaua Kaufland, care are 45 de magazine. La Craiova, nemţii au deschis în ultimii doi ani două magazine din reţeaua Kaufland, în cartierul Craioviţa Nouă şi pe bulevardul Calea Bucureşti.
Potrivit informaţiilor din piaţă, valoarea medie a unei investiţii într-un magazin de 1.500 - 2.000 mp este de până la două milioane de euro. Tot în Oltenia, grupul a anunţat deschiderea unor magazine la Râmnicu Vâlcea, Slatina şi Târgu Jiu.
Cel mai mare discounter din România
Lidl&Scwartz a declanşat recent ofensiva asupra României cu magazinele tip discount Lidl, având în vedere deschiderea de centre comerciale în peste 25 de oraşe din ţară, cu minimum 30.000 de locuitori. Valoarea totală a fondurilor alocate pentru extinde