Drumurile din Romania ofera un peisaj trist, din cauza infrastructurii care evolueaza lent, desi tara avea, pe hartie, pe vremea lui Nicolae Ceausescu, 3.000 de kilometri de autostrada, iar mare parte din cei existenti astazi sunt realizati tot in perioada comunista, noteaza un blog al publicatiei The Economist.
Vezi mai jos fragmente din materialul The Economist
"Daca vrei sa descoperi Romania, nu lua masina, inchiriaza un elicopter" a fost sfatul pe care l-a dat presedintele Traian Basescu potentialilor investitori din Golf, in martie. "Nu am mai descoperit niciodata Romania cum am facut-o in elicopter", a spus Basescu, recunoscand faptul ca infrastructura de transport a tarii este subdezvoltata.
Este, cu siguranta, un peisaj trist. Mare parte din cei circa 300 de kilometri de autostrada au fost construiti in timpul erei comuniste si isi arata varsta. Drumurile care leaga capitala Bucuresti de alte orase sunt aglomerate cronic. Trenurile se taraie la nu mai mult de 50-60 de kilometri pe ora, mai incet chiar decat atunci cand au fost construite caile ferate. Dunarea uimeste putinii turisti de pe vasele de croaziera cu imensitatile sale neexploatate.
Un raport al Forumului Economic Mondial plaseaza Romania pe pozitia a 134-a din 139 de state dupa calitatea drumurilor.
Tara a avut odata peste 3.000 de kilometri de autostrada. Pe hartie, de fapt, proiectati la ordinele lui Nicolae Ceausescu, fostul conducator comunist al tarii. Cu greu s-a construit o zecime. Comparati cu tara vecina Ungaria, care are mai putin de jumatate din suprafata Romaniei si care se mandreste cu peste 1.100 de kilometri de autostrada.
In 2009, cei trei prezentatori ai emisiunii Top Gear au calatorit in Romania pentru a se intrece pe drumurile tarii, insa pana la ora 11 dimineata au descoperit ca au ramas fara sosele. La doi ani dupa, situat