Adrian Sitaru s-a impus anul trecut ca unul dintre cei mai promitatori tineri regizori romani. Filmul sau Valuri a obtinut numeroase distinctii la importante festivaluri internationale (Locarno, Sarajevo, Milano, Namur etc.), precum si Premiul Gopo pentru cel mai bun scurtmetraj autohton. Primul lungmetraj al cineastului, Pescuit sportiv, ce va fi in curind transpus pe pelicula, a fost inscris in preselectia Festivalului de la Cannes si va avea probabil premiera romaneasca in toamna. in prezent, Adrian Sitaru se afla la Paris, ca beneficiar al unei rezidente „Cinéfondation“ – Cannes, pentru a-si dezvolta proiectul de lungmetraj intitulat Din dragoste cu cele mai bune intentii.
Cum ai ajuns de la Automatizari si Calculatoare la Film?
La Automatizari am ajuns pentru ca acolo intram cel mai usor cind am terminat clasa a XII-a si inca nu stiam cu ce se maninca regia. Am descoperit cinema-ul si ce inseamna regia la Timisoara, unde am fost pentru prima oara la Cinemateca. De aici pasul e mic, cind „ti se pune pata“.
Filmele caror cineasti te-au determinat sa-ti alegi acest drum?
E un raspuns-cliseu, cred: Tarkovski, Bergman, Fellini.
Te simti avantajat sau dezavantajat in vreun fel de faptul ca ai studiat Regia la o universitate particulara si nu la UNATC?
Nici una, nici alta. Fiecare ofera avantaje si dezavantaje. Scoala de film in sine nu e prea grozava in Romania, sintem cu ani buni in urma. Ma gindesc, de exemplu, la momentul cind am vazut bibliografia de la licenta si cea mai noua carte era de prin anii ’70.
Publicul meu tinta a fost cel al festivalurilor de film
Ai lucrat multi ani prin televiziuni. Crezi ca aceasta experienta a influentat filmele pe care le faci?
in mod sigur, orice experienta te influenteaza. Ce mi-am dezvoltat in televiziune a fost capacitatea de a lucra sub presiune, de a lua dec