In fiecare an, totul decurge dupa acelasi ritual: scepticii spun ca in niciun caz nu vor mai fi la fel de multe si de surprinzatoare inovatii ca in anul precedent, pentru ca dupa atatea sute de ani de creatie nu se mai poate vorbi de inventii; in vreme ce optimistii, sprijiniti de realitate, afirma ca spiritul inovator, departe de a fi pe duca, e bine-mersi si va da in continuare nastere la noi mecanisme, noi complicatii, noi forme si noi combinatii.
Manufacturile orologere, pe langa sarcina dificila de a mentine constant sau chiar de a spori interesul cunoscatorilor, pentru a-i convinge sa-si completeze colectiile in fiecare an, se confrunta acum cu o provocare si mai delicata: atragerea consumatorilor tineri, care nu prea sunt incantati de varianta unui ceas de mana ce trebuie "intors" regulat, atunci cand au la dispozitie telefoane mobile, computere si alte gadgeturi care sa le afiseze ora exacta.
Din fericire, industria orologera reuseste sa impace doua caracteristici contrastante: pe de o parte isi expune cu mandrie sutele de ani care o fac atractiva in ochii cunoscatorilor rafinati, cautatori de traditie centenara, iar pe de alta parte nu-si arata deloc varsta, inventand in fiecare an modele tot mai dinamice, mai moderne si mai "fusion", care au astfel sansa de a concura cu gadgeturile mai sus amintite pentru "mana" tinerei generatii.
Si anul acesta se anunta la fel de inovator, in ambele domenii.
Cartier lanseaza mai multe modele pentru vara lui 2007: modelul mai mic de Roadster (editie limitata), in culori pastelate (roz si bleu), la pretul de aprox. 3.400 euro; sau Santos 100 cu bratara de cauciuc alb sau negru, cu cadran alb mat. Tot Cartier lanseaza, in doar 10 exemplare, Rotonde de Cartier A grande complication, un model care include tourbillon, calendar perpetuu, cronograf si o rezerva de functionare de o saptamana.
@N