UPDATE Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANCOM) a elaborat un proiect de decizie potrivit căruia furnizorii de internet de pe piaţa locală vor trebui să ofere clienţilor, până la 1 aprilie 2011, un model de calcul al vitezei de internet şi care să fie disponibil pe pagina de internet a fiecărui operator.
UPDATE
Până la 1 aprilie, furnizorii vor trebui să dezvolte o aplicaţie cu ajutorul căreia clienţii pot testa indicatorii tehnici ai serviciului de internet, precum viteza de transfer a datelor sau întârzierile semnalate pe perioada funcţionării conexiunii. În această situaţie se află cei 111 de furnizori de internet, care deţin o cotă de piaţă de 93%, şi care deţin peste 1.000 de conexiuni. Restul celor 998 de furnizori de internet au o cotă de piaţă de 6,3%. Cei care nu dezvoltă programe proprii vor trebui să includă în contractul cu utilizatorii şi condiţiile generale de furnizare a serviciului, precum şi date precum pagina de internet unde aceştia pot găsi informaţii.
Furnizorii de servicii de acces la internet trebuie să publice pe site-ul propriu detalii precum:
-termenul necesar pentru furnizarea accesului la internet
-termenul de remediere a deranjamentelor
-frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului
-frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente
-frecvenţa reclamaţiilor privind corectitudinea facturării
-termenul de soluţionare a reclamaţiilor utilizatorilor
Proiectul este supus consultării publice până la 27 octombrie.
Internet fără viteză minimă
De la începutul lui 2009 şi până în august 2010, românii au găsit peste 20 de motive de a reclama serviciile operatorilor de internet, cablu şi telefonie RCS & RDS, UPC şi Romtelecom (principalii furnizori de cablu şi internet de pe piaţa locală).
Vezi aici Care sunt principale probleme ale utilizatorilor @N