Piaţa routerelor, echipamente prin care utilizatorii se pot conecta la internet şi folosi conexiunea de pe mai multe dispozitive, va creşte în acest an în medie în România cu 7-10%, însă doar ca volum, a declarat Ognian Dantchev, country manager al reprezentanţei pentru România şi Bulgaria a producătorului taiwanez de echipamente de reţea D-Link. „Piaţa routerelor este saturată ca valoare, astfel că nu există o creştere a veniturilor, însă numărul de unităţi vândute continuă încă să crească uşor, cu 7-10%, ceea ce înseamnă că preţurile acestor dispozitive scad. Însă în curând piaţa routerelor va deveni doar o piaţă de upgrade pentru că fiecare va avea deja un router acasă”, a spus Dantchev.
El a adăugat că în România şi în Bulgaria preţul mediu al routerelor este foarte redus, de aproximativ 25 euro pe unitate. Piaţa routerelor wireless din România destinate utilizatorilor casnici nu este o piaţă mare, valoarea routerelor vândute fiind în medie de 350.000 euro pe lună. Din acest motiv, compania taiwaneză se axează mai mult pe creşterea pe piaţa de soluţii pentru companii, în special pe segmentul smart switch-urilor şi al supravegherii video IP, potrivit lui Dantchev. La categoria echipamentelor profesionale, D-Link are o cotă de piaţă de 25-30% pe segmentul switch-urilor, iar în ceea ce priveşte produsele destinate utilizatorilor casnici cota de piaţă a companiei este de 20% în cazul routerelor ieftine, respectiv 50% pentru routerele scumpe. Noile routere lansate, D-Link AC Cloud dual-band, dispun de tehnologia Wireless AC care foloseşte frecvenţa de 5 GHz pentru transmisia de date, ceea ce permite viteze mai mari şi acoperire mai bună. Routere D-Link AC Cloud dual-band folosesc benzile de frecvenţă de 2,4 GHz şi 5 GHz simultan, viteza cumulată ajungând astfel la 750 Mbs în cazul celui mai ieftin model DIR-810L, care costă 349 lei (TVA inclusă). Noua gamă