Ediţia cu numărul 15 a competiţiei “Internaţional Engine of the Year 2013” ce s-a desfăşurat la Stuttgart şi-a stabilit câştigătorii dintre constructorii celor mai bune propulsoare ale acestui an.
Titlul de campion suprem, adică motorul internaţional al anului 2013, a fost atribuit cu un avans consistent de puncte, pentru al doilea an consecutiv, motorului Ford pe benzină de 1 litru EcoBoost. Cu acest maestru al downsizing-ului de 998 cc în doar trei cilindri, extrem de compact (blocul motor încăpând fără probleme pe o coală de hârtie cu format A4), lui Ford i-a fost recunoscută tehnologia inovatoare care s-a adaptat perfect vremurilor noastre. Injecţia directă de înaltă presiune şi supraalimentarea turbo de mare putere ataşată cilindreii de 998 cmc se traduce printr-o putere litrică de excepţie şi un rafinament superior, fără vibraţii în utlizare, nici chiar la turaţii reduse. Motorul fabricat la Koln, dar şi pe liniile de producţie de la Craiova, dispune de un cuplu maxim de 170 Nm livrat de la doar 1.400 turaţii, cu o curbă a cuplului constantă până la 4.000 rpm (cu overboost, pe intervale scurte se ating chiar şi 200 Nm). Astfel, tehnologia modernă şi supraalimentarea au condus la obţinerea celei mai mari puteri litrice pentru un motor Ford (125 CP), mai mare chiar decât cea a propulsorului de 2.0 litri şi 240 CP (adică 120 CP/ litru). Montat pe Fiesta, motorul consumă doar 4,3 litri de benzină la 100 km şi are cele mai reduse emisii pentru un motor de aceeaşi putere, doar 99 grame CO2 /km pentru versiunea de 100 CP şi 114 grame pentru cea de 125 CP. EcoBoost-ul echipează Fiesta, Focus, B-Max, C-Max, Grand C-Max, Ecosport, dar urmează să propulseze şi noile vehicule comerciale Transit Connect, Transit Courier, Tourneo şi Tourneo Connect.
Pe lângă atribuirea marelui premiu, competiţia a mai avut alte 11 categorii în care vedem ceva schimbări faţă de anul