Profesorii se declară nemulţumiţi de sistemul de evaluare şi recunosc faptul că, de multe ori, sunt subiectivi în notarea elevilor. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Şapte din zece dascăli sunt nemulţumiţi de sistemul actual de evaluare din şcolile româneşti şi tot atâţia cred că notele din catalog nu reflectă nivelul real de pregătire al elevilor.
În plus, aproape 40% dintre profesorii români au recunoscut că subiectivitatea atârnă greu când au catalogul în mână şi că sunt indulgenţi de multe ori. Aşa arată un studiu realizat de didactic.ro şi Intuitex, pe un eşantion reprezentativ la nivelul întregii ţări.
În replică, psihologii arată că proasta înţelegere a scopului evaluării - atât de către pă rinţi, cât şi de către profesori -, poate avea urmări grave asupra copiilor.
Note pe cuminţenie
Cercetarea arată că 40% dintre respondenţi spun că, în cazul ciclului primar, e mai bine să se revină la vechiul sistem de notare, renunţându-se astfel la calificativele din prezent.
„Când trec din clasa a IV-a în clasa a V-a, elevii sunt destul de bulversaţi de faptul că primesc note, nu prea înţeleg valoarea acestora. Unora le place cum arată cifra mai degrabă decât să înţeleagă ce reprezintă ea”, explică profesoara Iuliana Soare, directoare la Şcoala nr. 1 din Capitală.
Părerea dascălilor este contrazisă însă de psihoterapeutul Cristiana Leviţ chi: „Calificativele reprezintă o metodă mai bună, mult mai relaxantă pentru copii, şi ridică puţin din presiunea pe care o aveau elevii înainte”.
Altfel, trei din zece dascăli au declarat că nu lasă niciodată elevi corigenţi şi tot atâţia afirmă că acest lucru se întâmplă foarte rar. În plus, mai mult de jumătate dintre profesori recunosc că sunt indulgenţi când fac notarea.
Cadrele didactice spun că nu-i pun pe copii în situ