Indiferent de model, toate Alfele au fost concepute pentru a impresiona prin design, emoţie şi performanţe dinamice. Noua Giulietta Quadrifoglio Verde îşi propune să exceleze la toate aceste capitole.
Alfa a demarat în urmă cu trei ani o amplă campanie de reîmprospătare a brandului. A fost prezentat modelul 8C Competizione, realizat pe platformă tehnică de Maserati, a urmat MiTo în 2009, iar în 2010 noua ţintă a devenit segmentul compact. Alfa 147 a fost înlocuită de Giulietta, iar cel mai probabil anul viitor 159 va deveni Giulia.
Designul Giuliettei nu reprezintă o surpriză, "împrumutând" aceeaşi linie ca 8C sau MiTo. Are faruri cu LED-uri pentru luminile de zi şi celebra grilă a radiatorului. Spectacolul este însă în partea din spate. Ca şi farurile, şi stopurile dispun de tehnologie LED care fac Giulietta inconfundabilă noaptea.
Interiorul marchează o revoluţie în ceea ce priveşte designul. Nu seamănă cu niciun alt model Alfa lansat anterior. Are influenţe retro, ornamente metalice şi o asimetrie specifică modelului. Plăcută este şi maneta schimbătorului, care are o bilă metalică pe care este gravată grila cutiei de viteze. Singurul lucru care incomodează la volan este cotiera centrală. Spaţiul interior este corect având în vedere segmentul din care face parte, atât în faţă, cât şi pentru locurile din spate.
Portbagajul măsoară 350 de litri, dimensiune care îl situează undeva în partea inferioară a clasamentului clasei compacte.
Quadrifoglio Verde este pentru Giulietta ce este GTi pentru VW Golf. Adică un hot-hatch. Poate fi privită ca o alternativă atât pentru Ford Focus RS, Renault Megane RS, cât şi pentru BMW 130i sau Audi S3.
Spre deosebire de acestea, Quadrifoglio Verde vine cu sistemul DNA (Dynamic, Normal şi All-Weather) care permite exploatarea la maximum a motorului 1,8 litri supraalimentat, în toate condiţiile.