Când Piccolo Pappano (cum îl aclamă la bis publicul londonez pe Sir Antonio Pappano), dirijorul Royal Opera House, aducea opera-operetă a lui Puccini „La Rondine” pe scena de la Covent Garden în 2002, prima dată după 85 de ani, unii critici nici macar nu ştiau cum să traducă titlul. Şi aşa se face că au apărut cronici despre „Vrăbiuţa”, în loc de „Rândunica”, spre amuzamentul copios al iubitorilor de operă care aveau un motiv în plus să-i privească cu suspiciune pe cronicarii muzicali.
Asul din mâneca lui Pappano a fost atunci proaspătul cuplu de aur - Angela Gheorghiu şi Roberto Alagna - care în Magda şi Ruggero, au ridicat pur şi simplu sala în picioare. O fii La Rondine o Traviata de mâna a doua ca libret, pe care chiar Puccini o califica „una solenne porcheria”, dar interpretarea Angelei avea să o ridice la rang de eveniment liric de top. Producţia regizată în 2002 de Nicolas Joel cu decoruri de Ezio Frigerio şi costume de Franca Squarciapino, un amestec de Art Nouveau cu Marele Gatsby s-a reluat la Covent Garden în noiembrie 2004 cu Angela Gheorghiu şi cu un tenor mai puţin cunoscut, Jonas Kaufmann. Mâna pe care i-a întins-o atunci Angela avea să-i poarte noroc, şi restul e istorie cum se spune, Kaufmann ajungând în câţiva ani cel mai mare tenor al generaţiei sale, în stare acum trei săptămâni să facă sandwich Lohengrin-ul lui Wagner (înlocuindu-l în ultima clipă pe Klaus Florian Vogt la Opera Bavareză din Munchen pe 3 iulie) între două reprezentaţii cu Il Trovatore al lui Verdi.
Dar să revenim la Rândunica lui Puccini. Producţia a fost preluată de Metropolitan Opera în 2008 cu Angela Gheorghiu, Roberto Alagna şi cu Marius Brenciu în rolul poetului Prunier, s-a bucurat de o primire excepţională şi a rămas în repertoriu (şi e pe website-ul Met-ului pentru cei interesaţi).
Iar acum în vara lui 2013, La Rondine revine la Royal Opera House Co