Ţara noastră plăteşte de trei ori mai mult decât Bulgaria la kilometrul de autostradă construit, însă raportat la suprafeţele fiecarei ţări, românii beneficiază de două ori mai puţin decât bulgarii de autostradă, conform unui raport al Consiliului Concurenţei (CC), citat de HotNews.ro.
Conform documentului, în Romania, preţul mediu/km de autostradă construit în zona de şes este de 6,9 milioane euro/km, de aproape 3 ori mai mare faţă de valoarea estimată pentru Bulgaria (2,4 milioane de euro/km) în aceeaşi zonă de relief.
"Analiza statistică a preţurilor medii/km ale tronsoanelor de autostradă din România - valoarea iniţială vs. valoarea finală a lucrărilor - a reliefat o creştere a preţului mediu pe parcursul execuţiei tronsoanelor de autostradă, creştere care este semnificativă din punct de vedere statistic", mai reţine raportul Consiliului Concurenţei.
Astfel, bulgarii au deja în exploatare 562 km de autostradă, la o suprafaţă totală a ţării de aproape 111.000 km pătraţi.
În schimb, românii au numai 550 km de autostradă în exploatare, la o suprafaţă totală a ţării de aproape 239.000 km pătraţi.
F.A. Ţara noastră plăteşte de trei ori mai mult decât Bulgaria la kilometrul de autostradă construit, însă raportat la suprafeţele fiecarei ţări, românii beneficiază de două ori mai puţin decât bulgarii de autostradă, conform unui raport al Consiliului Concurenţei (CC), citat de HotNews.ro.
Conform documentului, în Romania, preţul mediu/km de autostradă construit în zona de şes este de 6,9 milioane euro/km, de aproape 3 ori mai mare faţă de valoarea estimată pentru Bulgaria (2,4 milioane de euro/km) în aceeaşi zonă de relief.
"Analiza statistică a preţurilor medii/km ale tronsoanelor de autostradă din România - valoarea iniţială vs. valoarea finală a lucrărilor - a reliefat o creştere a preţului mediu pe parcursul execuţiei tronso