Având în vedere cazul din judeţul Arges, în care un pretins angajat al unei companii energetice efectua citiri sau verificări ale contoarelor electrice pentru consumatorii casnici din Pitesti, CEZ aduce în atenţia clienţilor săi aspecte deosebit de importante de care trebuie să ţină seama în momentul în care utilizează serviciile aflate în portofoliul companiei.
Începand cu data de 1 ianuarie 2007, CEZ a implementat un nou sistem de citire - facturare – încasare, care presupune estimarea lunară a consumului de energie electric şi regularizarea acestuia cu o periodicitate de aproximativ 6 luni, prin citirea contoarului pentru clienţii casnici şi agenţi economici mici. Încasarea facturilor de energie electrică şi a oricărui alt tip de facturi pentru prestarea unui serviciu se face doar prin intermediul unităţilor bancare agreate, Poşta Română sau factorii poştali din teritoriu. Citirea contoarelor se face în zilele lucrătoare ale săptămanii, fiecare client fiind alocat unei anumite “unităţi de citire“, de regulă unul sau mai multe blocuri/sate, şi unei anumite perioade de citire. În situaţia în care contoarul electric se află la limita de proprietate, clientul nu este solicitat de delegatul CEZ pentru citirea indexului.
Activitatea de citire a contoarelor se efectuează printr-un prestator extern specializat şi acreditat, respectiv SC Adrem Invest SRL. Această companie operează pe toată aria de activitate a SC CEZ Distribuţie SA, pe raza a şapte judete (Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Teleorman, Vâlcea), iar pe lângă activitatea de citire contoare, prestează şi servicii de montare, verificare, înlocuire contoare electrice, deconectări şi reconectări precum şi alte activităţi specifice.
Toţi angajaţii CEZ şi lucrătorii specializaţi care prestează anumite activităţi în numele companiei CEZ deţin legitimaţie de serviciu, având obligaţia de a preze