Un raport realizat de Comisia Europeana evidentiaza carentele Romaniei în materie de educatie si formare profesionala.
Peste 40% dintre romani au dificultati în citirea unui text, arata un raport realizat de Comisia Europeana si dat publicitatii în aceasta luna. La capitolul abilitati de citire nu ne diferentiem prea mult de vecinii bulgari, care stau la fel de prost.
La fel de rusinoasa este clasarea tarii noastre pe ultimile locuri la testarile internationale, un punct cheie în studiul Comisiei. Cu toate acestea, este mentionat în raport si faptul ca între 2006 si 2009 Romania a facut totusi ceva progrese în ceea ce priveste cresterea performantei elevilor sai. Suntem însa mult în urma Finlandei care este pe primul loc în Europa la capitolul performanta.
Si la socotit romanii stau rau, 47% dintre acestia avand abilitati scazute în matematica si stiinte, fiind la acelasi nivel ca Bulgaria si doar la cinci procente distanta de Turcia. In acelasi timp, în Finlanda, doar 7% din populatie întampina greutati la stiinte exacte.
Romania, alaturi de Marea Britanie, Cipru si Luxemburg sunt tarile care au cea mai mica rata de includere în scoala a copiilor - de sub 80%, spre deosebire de Cehia, Lituania, Polonia sau Suedia a caror procent de includere ajunge la 95%.
In plus, numarul profesorilor în Romania a scazut semnificativ, în jur de 13%, în timp ce în tari precum Luxemburg, Cipru sau Irlanda acesta a crescut cu peste 30%.
Problemele se tin lant la invatamantul romanesc, daca ne referim la numarul de absolventi care reusesc pe piata muncii. Tinerii care au cele mai mari dificultati pe piata muncii dupa absolvirea scolii sunt cei care au mai putin de 12 clase, peste 40% dintre acestia ramanand la mila somajului. In ceea ce priveste raportul dintre numarul de elevi si profesori, Romania se mentine printre statele cu cei mai multi pro