Dupa 1990, in Romania s-au construit 100 km de autostrada si s-au reabilitat alti 90 km de cale ferata. Volumul lucrarilor efectuate este mic, comparativ cu asteptarile UE, care, la negocierile Dupa 1990, in Romania s-au construit 100 km de autostrada si s-au reabilitat alti 90 km de cale ferata. Volumul lucrarilor efectuate este mic, comparativ cu asteptarile UE, care, la negocierile asupra Coridoarelor paneuropene de transport, a alocat Romaniei mai multe mii de kilometri de coridoare rutier si feroviar. Data fiind incetineala cu care partea romana lucreaza si interesele politice, nu este exclusa o "reordonare a prioritatilor" de catre UE, afirma Societatea Academica din Romania (SAR) intr-un raport dat ieri publicitatii.
Intarzierea aderarii la UE va lipsi bugetul de 600 milioane de euro
"Ce s-a facut pana acum este foarte putin", spun specialistii SAR. Pe Coridorul IV - Constanta-Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Deva-Arad-Nadlac au fost realizati doar 100 de km intre Bucuresti si Drajna. Desi au fost incluse pentru obtinerea finantarilor nerambursabile de tip ISPA din partea UE inca din anul 2000, cele doua tronsoane care leaga Drajna de Cernavoda vor fi predate abia in 2009. Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, este prea optimist, considera SAR. Afirmatiile acestuia cum ca autostrada spre vest va fi gata pana in 2010 denota "un optimism deplasat". Pentru un proiect mult mai mic, cum este Drajna-Cernavoda, perioada de executie s-a dublat. "Este evident ca lucrarile la Bucuresti-Nadlac nu se vor incheia in exercitiul bugetar european 2007-2013", spune SAR. Aderarea la UE cu un an intarziere va lipsi Romania de 600 milioane de euro, adica de partea pe care noi ar urma sa o primim pentru modernizarea sectorului transporturi ca sprijin structural acordat noilor intrati in UE.
Politicienii ignora concesiile pe care ni le-a facut UE
Oricum,