O companie de asigurari a efectuat prin intermediul departamentului intern de Antifrauda un control in urma caruia a gasit numeroase nereguli. Scheme Ponzi (Achitarea politelor cu prime incasate inainte de data emiterii acestora- de ex, polita din 2010 era achitata cu prima incasata in 2005; efectuarea platii comisioanelor aferente agentilor reziliati in conturile unor alti agenti; incasarea primelor de la clienti in baza calculatiei, fara a se emite polita si fara a se depune banii in casierie samd), scrie Dan Popa pe blogul lui.
Potrivit sursei citate, deficientele au fost grupate intr-un document amplu care include in final propunerile de remediere a situatiilor care ar fi vulnerabilizat compania.
1. Deficiente privind colectarea si depunerea sumelor incasate de la clienti
- incasarea de catre mandatari/angajati a primelor de asigurare de la clienti si nedepunerea lor in contul politelor de asigurare. O mare parte din primele de asigurare au fost incasate fara a se emite chitanta clientului;
- folosirea chitantei albastre pentru completarea ulterioara a datelor lipsa de pe exemplarele rosii ale chitantelor ;
- incasarea primelor de la clienti in baza calculatiei, fara a se emite polita si fara a se depune banii in casierie;
- nedepunerea primelor incasate de la clienti prin anularea doar a exemplarului rosu al chitantelor;
- alocarea gresita a primelor de asigurare, fara a se respecta consemnarile din borderourile de depunere;
- ratele de asigurare erau depuse de catre brokeri cu mari intarzieri sau la aparitia daunei;
2. Deficiente privind gestionarea documentelor cu regim special
- chitante intocmite eronat de catre mandatari (lipsa datei, lipsa monedei de incasare, modificarea sau adaugarea ulterioara a datei cu pixul, adaugarea cu pixul a sumei pe exemplarul rosu al chitantei, adaugarea sau modifi