Top Brands Distribution, al doilea mare distribuitor din FMCG, cu afaceri de peste 300 de milioane de euro, estimeaza pentru acest an mentinerea cifrei de afaceri la nivelul lui 2009, dar prevede scaderea profitului cu pana la 30%, pe fondul declinului consumului si al avansului pietei negre din comertul cu tutun.
“Pe piata se constata o scadere a cererii si a consumului, ceea ce duce inevitabil la un declin al afacerilor si al profitului. Pentru distribuitori, un risc crescut este nerecuperarea banilor din piata, fie pentru ca se inchid unele magazine, fie pentru ca la rand lor retailerii inregistreaza pierderi si nu mai pot acoperi cheltuielile realizate”, spune intr-un interviu acordat Wall-Street Wael El Ghadban (foto), directorul general al Top Brands Distribution (TBD).
Ghandban, care vorbeste si din pozitia de actionar al companiei, avand o detinere de 50% din actiuni, spune ca pe parcursul anului a fost nevoit sa refaca de mai multe ori bugetul pentru anul acesta, ca urmare a inrautatirii situatiei economice, dar si a schimbarilor mediului fiscal.
“Am refacut bugetul de mai multe ori anul acesta pentru ca din pacate, desi estimasem o scadere a pietei, nu ne-am asteptat la o descrestere asa de mare, astfel incat am refacut planurile in functie de evolutia reala a pietei”, explica omul de afaceri. Conditiile actuale de piata a impus o ajustare din mers a afacerilor, deciziile de criza incluzand disponibilizari si renuntarea la activitatile care nu faceau parte din business-ul de baza.
“Ne-am axat strategia de business in doua directii: optimizarea costurilor, in sensul renuntarii la acelea care nu erau absolut necesare, si marirea gamei de produse, dar cu atentie la brandurile pe care distribuim”, subliniaza Wael El Ghadban. Cei mai mari clienti ai companiei pe care o conduce sunt producatorul de tigarete Philip Morris si producator