Nissan, Hyundai, Dacia si Volkswagen au fost cateva din marcile auto care si-au majorat cel mai mult cotele de piata in Europa in 2010, fata de 2006, in timp ce Toyota si Opel au avut cele mai severe scaderi, conform unei analize realizata de HotNews cu datele ACEA din ultimii cinci ani. Piata auto europeana a scazut per total in ultimii patru ani si marcile care au pierdut cea mai mare cota de piata vand in prezent cu 300.000 de masini mai putin pe continent fata de 2006.
In 2007 vanzarile de masini noi in toate cele 28 de tari incluse in statisticile ACEA s-au apropiat de 16 milioane de unitati, iar de atunci au scazut de la an la an, ajungand la 13,8 milioane anul trecut. In acest context, aproape totate marcile si-au vazut vanzarile anuale scazand in aceasta perioada, chiar daca o buna parte si-au imbunatatit cota de piata la nivel european.
Liderul a ramas neschimbat, pe podium s-au facut cateva modificari
Volkswagen a ramas marca numarul unu ca parte din piata, avansand cu jumatate de punct procentual intre 2006 si 2010, de la 10,7%, la 11,2%. Pentru locul doi in topul marcilor a fost o lupta intre Renault si Ford care si-au vazut cotele variind mult, dar in 2010 s-au stabilizat la nivelul din 2006 de peste 8%. Opel era pe 2006 locul doi la cote de piata insa scaaderile au scos-o de pe podium patru ani mai tarziu.
Campionii la cresteri nu sunt marci din Top 10
Printre marcile cu cele mai importante cresteri ale cotei de piata intre 2006 si 2010 se numara Nissan care a ajuns la 2,9%, fata de 2,1%, avansand cu aproape un punct procentual. Si mai bine a mers Dacia care a urcat an de an si a ajuns la 1,9% din piata, fata de 0,9% in 2006 cand nu exista nici Sandero si nici Duster, iar Logan MCV abia se lansase. Hyundai si Skoda au avansat bine, cu jumatate de punct procentual, in timp ce Hyundai, Kia si Audi si-