Compania locala Maguay, unul dintre cei mai mari integratori de sisteme IT din Romania, cu o prezenta pe piata de peste 20 de ani spune ca este extrem de greu unui brand autohton sa se impuna mai ales in domeniul tehnologiei si comunicatiilor, deoarece sunt foarte multe orgolii la mijloc care tin in special de principii gresit intelese.
Pentru Maguay una din principalele piedici a fost extinderea comercializarii produselor atat in retail cat si in mediul online.
“Pentru o companie romaneasca este foarte greu sa se impuna pe piata locala, in special pe segmentul IT&C, unul dominat de orgolii, unde sunt sustinute branduri cu notorietate si mult marketing in spate. Unei companii romanesti din domeniu ii va fi foarte greu sa patrunda atat in retailul clasic, dar si in marile lanturi de magazine online care incheie contracte in cea mai mare parte cu producatori straini”, este de parere Eduard Pughin (foto cover), directorul operational Maguay.
In prezent, strategia Maguay pe piata din Romania vizeaza comercializarea produselor in regim propriu pe internet sau prin cativa parteneri, principala problema cu care se confrunta fiind aceea a disciminarii brandurilor romanesti de catre marile lanturi de magazine online din Romania.
“In marile magazine online greu sa patrunzi. Acolo se gasesc preponderent branduri cu mult marketing in spate, iar lanturile de profil nu cauta producatori romani, judecand dupa anumite criterii subiective. Sunt multe orgolii la mijloc, un dealer preferand sa promoveze mai mutl un brand international decat unul national. Noi ne dorim si suntem deschisi la negocieri, o astfel de intelegere putand avea un real impact asupra notorietatii marcii Maguay”, sustine Pughin.
Chiar si asa, Maguay a reusit sa incheie un parteneriat cu Evomag.ro si Cel.ro, doi jucatori importanti pe piata comertului electroIT online din Romania. @N_P