Când până şi reputatul Wall Street Journal numeşte rezultatele obţinute de Apple în ultimul trimestru al anului 2011 „nebune", acestea trebuie să fie într-adevăr ieşite din comun - ceea ce şi sunt: conform comunicatului de presă dat publicităţii de compania americană, profitul acesteia a crescut în perioada respectivă cu 118%, la 13,06 miliarde de dolari, iar veniturile firmei au înregistrat o creştere de 73%, la 46,33 miliarde dolari. Conform cotidianului New York Times, analiştii de pe Wall Street pronosticaseră creşterea veniturilor la 38,85 miliarde dolari, în timp ce proprii analişti ai companiei Apple se arătaseră mai rezervaţi, estimând că veniturile ar fi urmat să crească la numai 37 miliarde.
Pe post de cal de bătaie s-a aflat, după cum era de aşteptat, telefonul mobil iPhone, ale cărui vânzări au crescut cu 128%, la 37,04 milioane de bucăţi. Iniţial, la lansarea noului model iPhone 4S în luna octombrie, analiştii se arătaseră dezamăgiţi de acesta, considerând că schimbările pe care le avea faţă de modelul precedent erau prea nesemnificative pentru a deveni un mare succes. Opinia experţilor nu a fost însă împărtăşită de consumatori. În China, unde noul model a fost introdus pe 13 ianuarie, magazinele Apple au fost luate cu asalt, iar poliţia din Beijing a fost nevoită să evacueze peste 500 de persoane care au aruncat cu ouă în vitrinele magazinului Apple din cartierul Sanlitun deoarece acesta nu primise încă marfa.
„Crezusem că am făcut un pariu riscant", a declarat, conform portalului de ştiri Bloomberg, Tim Cook, urmaşul lui Steve Jobs la conducerea companiei, referindu-se la numărul mare de telefoane mobile puse la vânzare în China, „însă se pare că nu am pariat nici pe departe cât ar fi trebuit: cererea clienţilor întrece absolut orice închipuire". De altfel, Apple nu a reuşit să acopere cererea pieţei nici în Statele Unite: „am fi vândut