Coridorul IV (care leagă Constanţa şi Bucureştiul de Budapesta şi Viena), în special în porţiunea din centrul României, ar trebui să aibă cea mai mare prioritate, susţine Werner Weihs-Raabl, şeful diviziei de finanţări pentru infrastructură şi sectorul public al grupului Erste, citat de Financial Times în ediţia de marţi.
'România trebuie să recupereze. Există o industrie semnificativă în vestul României, şi este nevoie de drumuri mai bune pentru a-şi îmbunătăţi capacităţile de export', subliniază Weihs-Raabl, atrăgând atenţia asupra lipsei capacităţii de manageriale a proiectelor, care duce adesea la scheme mari şi mai complicate blocate în etapele de planificare.
Până când această slăbiciune nu este rezolvată, spune el, ţările ar 'trebui să se concentreze pe sisteme realizabile, cum ar fi secţiuni ocolitoare şi şoselele de centură, mai degrabă decât pe secţiuni lungi de autostradă care nu se materializează'.
Declaraţiile lui Weihs-Raabl vin în contextul în care ţările din sud-estul Europei se străduiesc să îşi modernizeze infrastructura rutieră îmbătrânită şi adesea pe punctul de a se prăbuşi, aşa cum se întâmplă în prezent în sudul Serbiei, unde mii de transportatori sunt afectaţi de starea proastă a drumurilor.
Dezvoltarea reţelei de autostrăzi, în special, este considerată esenţială pentru a sprijini creşterea economică în aceste economii neperformante.
'Transportul rutier este unul dintre sectoarele în care, mai mult sau mai puţin, toate ţările din regiune investesc foarte mult, chiar dacă topografia nu le ajută - nici pentru transportul feroviar, nici pentru cel rutier - deoarece există o mulţime de munţi', explică Dario Scannapieco, vice-preşedinte la Banca Europeană de Investiţii (BEI), responsabil pentru operaţiunile din Balcanii de Vest. 'Cu toate acestea, transportul rutier este crucial pentru regiu