Principalul efect pe care l-a avut primul an de criza pe piata restaurantelor si a cafenelelor nu a fost atat scaderea numarului de clienti - care s-a redus cu doar 5%, ci a notei de plata, in scadere cu pana la 20%, a declarat omul de afaceri Catalin Mahu, proprietarul lanturilor de restaurante La Mama si cafenele Cafepedia.
Dar acest declin nu este nici pe departe sfarsitul acestei perioade dificile pentru restaurantele si cafenelele din Romania. “Din punctul meu de vedere, perioada cu adevarat dificila abia acum incepe. Restaurantele, ca de altfel majoritatea companiilor, au reusit sa supravietuiasca pana acum din acumularile din anii anteriori, care incep sa tinda catre zero. Astfel, in perioada urmatoare, ca urmare a continuarii crizei, cred ca se va inteti numarul de inchideri de restaurante si cafenele”, a declarat pentru Wall-Street proprietarul La Mama, care adauga ca abia in 2011 piata va incepe sa isi revina.
In aceste conditii, pronosticul lui Mahu in ceea ce priveste falimentele de pe piata Capitalei nu este dintre cele mai optimiste. “Circa 30% dintre cafenele si restaurantele din Bucuresti vor disparea din cauza crizei. Foarte multe sunt deja in stare de faliment dar rezista din resurse externe afacerii propriu zise. In plus, exista foarte multe oferte de vanzare de cafenele si restaurante in piata, de unde rezulta ca afacerile nu merg deloc bine”, a mai declarat omul de afaceri.
Chiar daca si in cazul La Mama si Cafepedia, principalul efect al primului an de criza il constituie scaderea notei de plata cu 20%, Mahu crede in atuu-urile pe care le au cele doua branduri. "Cafepedia si La Mama sunt doua branduri foarte bine pozitionate in piata cu un public bine targhetat si constant, de aceea sper sa ne mentinem cifra de afaceri, in lei, din 2008”, mai spune Mahu.
Compania Trotter Restaurant a inregistrat o cifra de afaceri de 16