Până să termine de negociat cu firma americană Bechtel preţul corect pentru continuarea lucrărilor - discuţiile durând de nouă luni, statul român va trebui să plătească firmei americane o factură substanţială exact pentru această perioadă, în care americanii au stat degeaba.
Ministerul Transporturilor care are prevăzut în bugetul din acest an pentru autostrada Transilvania fabuloasa sumă de 35 de milioane de euro, trage de timp sub pretextul că negociază deoarece "aşa nu se mai poate". Costul tărăgănării lucrărilor sau negocierilor, oricum le-am numi, nu e mic. Firma americană are de încasat nu mai puţin de 46 de milioane de euro, factură pentru nimic. Dacă ar fi lucrat, profitul încasat de Bechtel ar fi fost chiar mai mic. La o rată declarată a profitului de 10% şi un volum maxim al lucrărilor de 300 de milioane de euro pe an ei ar fi încasat 30 de milioane de euro. Aşa americanii stau şi negociază chipurile, iar banii le curg.
Repararea lucrărilor distruse : 10 milioane euro
O parte a facturii de plată este cauzată de părăsirea lucrărilor pe tronsonul 3C (64 km) acum unu-doi ani. Reluarea acestora nu e simplă. Mai întâi trebuie inventariate cele făcute, expertizată starea lor tehnică, totul sub controlul consultantului şi al Inspectoratului de Stat în Construcţii. "Intre km 13 şi 31 sunt taluze care curg, structuri cu armăturile de oţel beton expuse (care sunt posibil corodate de apă, ploaie, etc - n.r.). O evaluare făcută acum un an stabilea la 10 milioane de euro costul reluării lucrărilor. In realitate costurile pot fi considerabil mai mari", ne-a declarat un oficial al Ministerului Transporturilor, sub protecţia anonimatului. Chiar dacă au fost începute în 2004 lucrările nu pot fi continuate pe tot traseul tronsonului deoarece exproprierile nu au fost efectuate.
In mod normal odată părăsit şantierul unei l